Kőszegpaty.hu

Kőszegpaty község Önkormányzatának hivatalos honlapja

phoca thumb l mini 015Kirándulás 2019. október 5.

A Kőszegpaty Jövőjéért Egyesület szervezésében önkormányzati támogatással ismét részesei lehettünk egy felejthetetlen napnak.

Reggel 7 órakor indultunk autóbusszal Bécsbe. Első állomásunk a Schönbrunni kastélypark volt, ahol lenyűgöző kutak, szobrok, emlékművek, fák és virágok találhatók, valamint a pompás Gloriette. Itt látható a Császári Hintómúzeum, a Trónörökös kertje, a Narancsház kertje, az útvesztő, az állatkert, a Pálmaház, a Sivatagi ház. A kastély körül panoráma vonatozás közben gyönyörködhettünk a látványban. A Glorietténél (épület, amelyet 1775-ben emeltek, és később étterem és díszterem volt benne, majd I. Ferenc József császár reggeliző szobája. Az éttermet a Monarchia korának végéig használták. Ma kávéház van benne, amely kilátóként is szolgál, remek bécsi panorámával. Az épület homlokzatán a következő szöveg olvasható: "JOSEPHO II. AUGUSTO ET MARIA THERESIA IMPERANTIB[us] MDCCLXXV" (II. József és Mária Terézia uralkodása alatt emelve, 1775) volt alkalmunk fényképezni,

A kisvonattal mentünk ebédelni a Tirolergarten Haus étterembe, hogy elfogyasszuk a kihagyhatatlan Bécsi szeletet petrezselymes burgonyával (Wiener Schnitzel), valamint a gyermekek a sült csirkemellet hasábburgonyával. Aztán a söröcske és kávé után gyalog indultunk le a városba. A kezdeti csepergős idő után napfényben fürdőzve csodáltuk a virágokat, gyönyörködtünk a panorámában. Igaz a másik irányból fenyegető sötétség látszott, idő kérdése volt, mikor gyűri le a felhő a napot. Amire leértünk a buszunkhoz az eső is megérkezett. De szerencsére mije van az autóbusznak? Hát teteje is! Védett körülmények között indultunk autóbusszal felfedezni a város nevezetességeit. Útközben a kedves idegenvezető fáradhatatlanul ismertette, hogy mi is az, amit látunk.

Úgy tűnt, hogy mehetünk városnéző sétára is, amit a Mária Terézia téren kezdtünk. Útközben megnéztük a Hofburgot (az egykori császári palotát). Majd érintettük Hofburgot a Spanyol Lovasiskola istállóját (eredetileg az osztrák királyi család lovas képzéséért volt felelős. Nevét a híres spanyol lovakról kapta, amelyeket még az iskola 1722-beli hivatalos alapítása előtt használtak. Mai napig is csak fehér lipicai méneken, az egykori spanyol lovak leszármazottjain, lovagolnak).

Végig sétáltunk Bécs egyik legforgalmasabb sétálóutcáján a Grabenen. Megnéztük a Pestis oszlopot (Szentháromság szobrot). A Szent István székesegyházban (Stephansdom) volt módunk pihentetni testünket és lelkünket is.

Sajnos az eső nem kedvezett a további sétának, ezért a további nézelődést az autóbuszból folytattuk.

Összességében nagyon gyönyörű és élményekben gazdag napot hagytunk magunk mögött.

Ezúton is köszönjük Elnök Asszonyunknak (Köszönjük Csilla), hogy ilyen tartalmas kirándulást szerveztél számunkra.

Ígérjük, hogy a következő évin már gondolkodunk, tippeket adunk.

Milos Lászlóné

A kirándulás fényképeiből készült videomontázs itt megtekinthető. Köszönjük Cs. Tóth Péternek.

Impresszum

Moderátor: Milos László István

Rendezvényfotók: a falu lakosai

Nevezetességek képei és légifotók:
Tamás Csaba

Adatvédelem

Minden jog fenntartva.
Az oldalon található képek és szöveges tartalom másolása, továbbközlése csak az oldal tulajdonosának engedélyével lehetséges.