Kőszegpaty.hu

Kőszegpaty község Önkormányzatának hivatalos honlapja

phoca thumb l mini 015Kirándulás 2019. október 5.

A Kőszegpaty Jövőjéért Egyesület szervezésében önkormányzati támogatással ismét részesei lehettünk egy felejthetetlen napnak.

Reggel 7 órakor indultunk autóbusszal Bécsbe. Első állomásunk a Schönbrunni kastélypark volt, ahol lenyűgöző kutak, szobrok, emlékművek, fák és virágok találhatók, valamint a pompás Gloriette. Itt látható a Császári Hintómúzeum, a Trónörökös kertje, a Narancsház kertje, az útvesztő, az állatkert, a Pálmaház, a Sivatagi ház. A kastély körül panoráma vonatozás közben gyönyörködhettünk a látványban. A Glorietténél (épület, amelyet 1775-ben emeltek, és később étterem és díszterem volt benne, majd I. Ferenc József császár reggeliző szobája. Az éttermet a Monarchia korának végéig használták. Ma kávéház van benne, amely kilátóként is szolgál, remek bécsi panorámával. Az épület homlokzatán a következő szöveg olvasható: "JOSEPHO II. AUGUSTO ET MARIA THERESIA IMPERANTIB[us] MDCCLXXV" (II. József és Mária Terézia uralkodása alatt emelve, 1775) volt alkalmunk fényképezni,

A kisvonattal mentünk ebédelni a Tirolergarten Haus étterembe, hogy elfogyasszuk a kihagyhatatlan Bécsi szeletet petrezselymes burgonyával (Wiener Schnitzel), valamint a gyermekek a sült csirkemellet hasábburgonyával. Aztán a söröcske és kávé után gyalog indultunk le a városba. A kezdeti csepergős idő után napfényben fürdőzve csodáltuk a virágokat, gyönyörködtünk a panorámában. Igaz a másik irányból fenyegető sötétség látszott, idő kérdése volt, mikor gyűri le a felhő a napot. Amire leértünk a buszunkhoz az eső is megérkezett. De szerencsére mije van az autóbusznak? Hát teteje is! Védett körülmények között indultunk autóbusszal felfedezni a város nevezetességeit. Útközben a kedves idegenvezető fáradhatatlanul ismertette, hogy mi is az, amit látunk.

Úgy tűnt, hogy mehetünk városnéző sétára is, amit a Mária Terézia téren kezdtünk. Útközben megnéztük a Hofburgot (az egykori császári palotát). Majd érintettük Hofburgot a Spanyol Lovasiskola istállóját (eredetileg az osztrák királyi család lovas képzéséért volt felelős. Nevét a híres spanyol lovakról kapta, amelyeket még az iskola 1722-beli hivatalos alapítása előtt használtak. Mai napig is csak fehér lipicai méneken, az egykori spanyol lovak leszármazottjain, lovagolnak).

Végig sétáltunk Bécs egyik legforgalmasabb sétálóutcáján a Grabenen. Megnéztük a Pestis oszlopot (Szentháromság szobrot). A Szent István székesegyházban (Stephansdom) volt módunk pihentetni testünket és lelkünket is.

Sajnos az eső nem kedvezett a további sétának, ezért a további nézelődést az autóbuszból folytattuk.

Összességében nagyon gyönyörű és élményekben gazdag napot hagytunk magunk mögött.

Ezúton is köszönjük Elnök Asszonyunknak (Köszönjük Csilla), hogy ilyen tartalmas kirándulást szerveztél számunkra.

Ígérjük, hogy a következő évin már gondolkodunk, tippeket adunk.

Milos Lászlóné

A kirándulás fényképeiből készült videomontázs itt megtekinthető. Köszönjük Cs. Tóth Péternek.

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Oldal frissítés

• Frissítve: 2019. október 18., péntek 12:06:54.

Hirdetmények

Hirdetmény

Szelektív hulladékgyűjtés 2019-ben

az aktív korúak ellátásáról

Szelektív hulladékgyűjtés 2018-ban

a Településképi Arculati Kézikönyve és Településképi rendelete elkészítésére vonatkozóan

Eboltási hirdetmény

Az ebek veszettség elleni kötelező védőoltása

Felhívás

2. fokú hőségriasztás elrendelése

Az erdő és szabadtéri tüzek megelőzésére

Fogorvosi ellátás

Fogorvosi ellátási szolgálat

A Katasztrófavédelmi kirendeltség őszi felhívása

Kéménytüzek

Tűzvédelem az őszi időszakban

Aratással kapcsolatos információk

A Szombathelyi Katasztrófavédelmi Kirendeltség felhívása

A könyvtár nyitvatartási rendjének megváltozásáról

A 2014. C. tv. szerinti előírásoknak megfelelően a "könyvtár nyitva tartását a hét valamelyik munkaszüneti napján is biztosítani kell".
Ennek megfelelően az új nyitvatartási rend:
Hétfőn 15.00-18.00
Szombaton 14.00-17.00
Köszönjük megértésüket.

Szabadtéri tűzgyújtással kapcsolatos információ

A Szombathelyi Katasztrófavédelmi Kirendeltség felhívása.

Átalakult a szociális ellátások rendszere

2015. március 1. napjától átalakult a szociális ellátások rendszere.

Hatályba lépett Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015.(II.27.) számú önkormányzati rendelete a pénzbeli és természetbeni szociális támogatásokról, egyes ellátásokról.

bővebben...

Változások az aktív korúak ellátásával kapcsolatban

A szociális ellátások 2015. március 01. napjától bekövetkező változásaival kapcsolatos tájékoztató letölthető itt.

Pályázatkereső

Keresés az érvényes pályázatok között

www.pafi.hu

Tamás Csaba

Adatvédelem

Minden jog fenntartva.
Az oldalon található képek és szöveges tartalom másolása, továbbközlése csak az oldal tulajdonosának engedélyével lehetséges.
Adatvédelmi nyilatkozat.

Ez az oldal cookie-kat (sütiket) használ a felhasználók hitelesítéshez és a látogató statisztikához. Bővebb információ az adatkezelési szabályzatban.